Home / Klacht
Klacht indienen
Onze klachtenprocedure is opgesteld conform artikel 41 lid 1 Besluit Gedragstoezicht financiële ondernemingen Wft (Bgfo). Het doel is om klachten op een correcte, transparante en tijdige manier te registreren, behandelen en af te handelen.
Binnen 5 werkdagen ontvang je een schriftelijke/digitale bevestiging met:
- ontvangstbevestiging
- contactgegevens behandelaar
- verwachte afhandeldatum,
- klachtenprocedure en escalatiemogelijkheid (Kifid).
Gebruik onderstaand formulier om een klacht officieel kenbaar bij ons te maken.
Opvolging klacht
Na het indienen van een klacht verzamelt de behandelaar informatie en vraagt zo nodig aanvullende gegevens op.
Je ontvangt binnen 6 weken een gemotiveerde reactie. Indien verlenging nodig is, wordt je tijdig geïnformeerd met een nieuwe termijn (max. 3 maanden totaal).
De uitkomst wordt schriftelijk bevestigd met beschrijving van onderzoek, conclusie, eventuele maatregelen of compensatie. Bij (gedeeltelijke) afwijzing wordt mede de reden en mogelijkheid tot Kifid/rechter gecommuniceerd.